Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Znowu sprzęgło, czy to juz skrzynia?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Znowu sprzęgło, czy to juz skrzynia?

    jakiś japoniec?

  • #2
    [O1] Znowu sprzęgło, czy to juz skrzynia?

    Witam.

    Krótka historia tej awarii: Octavia kombi I 1,9 TDI ASZ, skrzynia 6-cio biegowa 130KM

    Mniej więcej przy przebiegu 180-190kkm w listopadzie 2008 zaczął się problem, objawem było ciężkie wchodzenie niskich biegów, szczególnie 1 i wstecznego, od dwójki juz było ok.
    W jednym z warsztattów - nie ASO powiedzieli mi, że to zaczyna kończyc się sprzęgło i dwumasa, co przy przebiegu zbliżającym sie do 200kkm mnie nie dziwiło.
    Cena nowego sprzęgła mnie przeraziła, bo to wydatek wraz z wymianą około 2000 PLN, a w ASO ze dwa razy tyle. Zakupiłem więc uzywane sprzęgło od kolegi z klubu Leona, ponoc jego miało tylko 120kkm i było b.tanie, zarzekał się że jest dobre i było uzywane w niemczech, bo auto sprowadzi, ale na poczatek zmienił sprzęgło na mocniejsze z uwagi na swoje przeróbki.
    W kwietniu tego roku moje sprzęgło pewnego dnia po prostu się skończyło. wymieniłem więc na to od kolegi Dave z Leona (chyba taki byl jego nick) i było ok, sprzęgło dwa dni sie troche slizgało, ale potem było ok.
    Podczas wymiany nie wyczuwałem luzów na wałku w skrzyni, nie było wycieków itp. Wysprzeglik - siłownik też wygladał według mechanika na dobry.
    Moje stare sprzęgło to katastrofa, dwumas praktycznie nie istniał, a tarcza sprzęgł poszła w drobny mak, okładziny były luźne i w ogóle złom.
    Po pewnym czasie, około 1,5 miesiąca znowu pojawił się problem na niskich biegach, wchodziły ciężko, do tego stopnia, że czasem nie szło wyjąć jedynki, trzeba było ruszyc i podczas jazdy dopiero mozna było wrzucić dwójkę - to samo na wsteku. Za kilka dni stan sie polepszal i potem znowu, po jakims czasie pedal sprżegła nie chodzi tak jak powinien, a przesiadając sie z innego auta do Octavii czułem, że coś jest nie tak, sprzęgło zbieralo jakby od samego dołu, wystarczył mały ruch stopą a juz był kontakt.
    Dziś stało się to co podejrzewałem - coś sie zepsuło.
    Pedał sprzęgla chodzi jak wczescniej, tzn dziwnie lekko, biegi mozna wrzucać, ale nie można jechac, nic się kompletnie nie dzieje, samochód nie reaguje na ruch sprzęgła i drązka biegów, silnik kręci się normalnie, nic nie słychac, żadnych zgrzytów, huków, tarcia - nic. Nawet na włączonym siniku mozna biegi wrzucac bez sprzęgła i wchodza jak na wyłaczonym aucie.
    Co to może być?
    1. sprzęgło?
    2. wysprzeglik?
    3. skrzynia?

    co do skrzyni to słyszałem o dziwnych awariach skrzyń 6-ciobiegowych, u mnie tylko dziwnie świstało przy wysprzęglaniu po wrzuceniu 5-tki i przy jeździe na niskich obrotach, bez gazu na 5-tce taki dziwny dźwięk był, takie ni to swist, ni to huczenie. Ten dźwięk przypominal mi dźwiek sinika malucha jeszcze za starych czasów na 4-ce jadąc z prędkością około 70 km/h wtedy on tak dziwnie jakby dzwonił ciagłym sygaem, moze ktos kojarzy?

    Komentarz


    • #3
      Bez wyjęcia skrzyni i tak się nie obejdzie. Stawiam na skończona tarczę, ale rozebrać trzeba. Obejrzyj dokładnie docisk i sprawdź luz na dwumasie przed montażem(max 3 lub 7 zębów, zależy od producenta LUK CZY SACHS). jeśli poszła sama tarcza to najtaniej będzie nabić nowe okładziny (prymitywne ale skuteczne, nie zrobisz tego sam), omijasz wtedy koszt kpl sprzęgła (nie płacisz za docisk) . Oby teraz działało dłużej. No i jeszcze jedno-wałek sprzęgłowy MUSI być posmarowany przy tej skrzyni bo się różne cuda dzieją. Jakby coś nie tak pisz maila lub dzwoń, na ocp rzadko ostatnio zaglądam (przekładam sobie angielską O2 na naszą stronę). Pozdrawiam. Robert
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        no właśnie co to jest za wycie na tej piątce na niskich obrotach i przy wysprzęglaniu ??????
        Normalnie jakbym polonezem jechał i mi wył most :twisted:


        skrzynia 6tka silnik 130 km asz

        Komentarz


        • #5
          Laurin, przy jakich obrotach to słychać? Czy tylko na 5ce? Jaki masz przebieg? Przy wysprzęglaniu na biegu jałowym czy w innych warunkach? pozdro
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            Generalnie na 5tce przy puszczeniu gazu w dolnym zakresie obrotów (sprawdzę od ilu do ilu)
            Na biegu jałowym cisza.

            Przy jeździe i załączeniu 5tki np bez gazu tez to słychać takie dziwne zawycie.

            przebieg 154 tysie originał na 200%

            Komentarz


            • #7
              Stawiam na zużycie koła 5ego biegu( najwięcej się na nim jeździ). Jeśli trakcja oki musisz się przyzwyczaić. Nie ma konieczności zagłębiania się w temat, ale gdyby coś wal jak w dym.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz


              • #8
                Na 5tce najbardziej słychać przy 2.500 obrotów i przy puszczaniu sprzęgła na 5tym biegu.

                6 cicho 4 cicho


                Co masz na myśli trakcja? Auto działa normalnie - nie zauważyłem nic szczególnego oprócz tego wycia.

                [ Dodano: Sro 14 Paź, 09 09:06 ]
                Hej - jakies pomysły - czy to te koło 5tego biegu??
                Można z tym śmigać czy wymieniać?

                Komentarz


                • #9
                  u mnie dokładnie to samo z 5-tka było, takie wycie dokladnie w tych samych momentach

                  Komentarz


                  • #10
                    LAURIN chodzi mi o ślizganie sprzęgła. Jeśli wszystko podczas jazdy oki to przyzwyczaj się po prostu. Śmigaj śmiało.
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz


                    • #11
                      Robekcool - sprzęgło nie ślizga działa idelalnie

                      Maciek_z - czyli jak było to co z tym zrobiłeś??

                      Komentarz


                      • #12
                        jeśli cię to bardzo wnerwia, trza skrzynkę rozebrać. Jeśli nie daj na luz - jeździj.
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz


                        • #13
                          no dobra - rozbiorę i co dalej?? Co trzeba wymienić??

                          Coś czuje że nie wytrzymam z tym :P

                          Komentarz


                          • #14
                            http://www.postimg.com/8000/7399.jpg

                            tak wygladala tarcza kolegi, czesci sie posypaly po odkreceniu docisku .

                            pozdro

                            Komentarz


                            • #15
                              Ciężka pracę powoduje również zużyty docisk
                              Najważniejsze, że ponownie jeździ
                              www.soft-car.pl
                              www.chiptuning-gdansk.pl


                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                              - Wyłączanie DPF
                              - Hamownia Obciążeniowa

                              Komentarz


                              • #16
                                wyciem 5-tki sie nie przejmuję, to zupełnie inna sprawa

                                problem jest nadal ze sprzęgłem

                                zoltr wymienił sprzęglo na nowe (stare, które było uzywane po prostu sie znisczyło w drobny mak mozna powiedzieć)
                                wymienił tez docisk i wysprzeglik

                                tak jak napisał 23 pazdziernika - ponownie jeździ, ale nie do końca
                                znowu dzieje sie to samo, tzn auto jedzie na wcisnietym pedale sprzęgła
                                nie mozna wyjąć 1-ki i wstecznego jak auto stoi
                                czasem mozna wyjąć czasem nie, dziwne to jest
                                a pedał sprzęgła chodzi wg mnie za lekko
                                z tego co wiem to jest tam jakis siłownik, który steruje praca sprzęgła w zalezności od wcisnietego pedału i coś moim zdaniem jest ze sprzegłem, bo skrzynia nie ma nic do rzeczy jesli auto stoi

                                czy ten siłownik sie wymienia? ile to kostuje i jak to wyglada
                                przeglądam sobie etke i jakoś nie moge tego zlokalizowac - to jest czescia sprzęgła czy jak?

                                Komentarz


                                • #17
                                  To co z tą hałasującą 5tką??

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez laurin
                                    To co z tą hałasującą 5tką??
                                    nic, przy sprzęgle które nie działa tak jak powinno to pikuś

                                    na razie sie tym nie przejmuje, idzie z tym zyc, robie sobie głośniej radio i nie słysze,
                                    poza tym unikam jazdy na niskich obrotach na 5-tce

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No w porównaniu do sprzęgła to zapewne pikuś.

                                      Wiem, że idzie z tym żyć, ale ja lubię mieć działające auto w 100 %...... :P

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        odgrzeje troche temat:
                                        zmiana skrzyni na inną, z Seata Leona o przebiegu około 100k
                                        zjawisko samowączania biegu na wciśniętym sprzegle znikło, stara skrzynia ma wzdłużny luz na wałku sprzęgłowym około 1 cm i to powodowało dziwna prace sprzęgła, w tej chwili jest bajka

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X